5.3.2010

Filippa K loistaa - not

Inke kirjoitti Issues-blogissaan huonoista Filippa K:ta koskevista tuotekokemuksistaan (eikä taida muuten olla mitenkään ainoa, huonoja kokemuksia liikkuu merkistä enemmänkin), ja varsinkin viimeisimmästä, aivan käsittämättömästä tapauksesta. Kommenttien puolella paikalle pelmahti merkkiä kiihkeästi puolustamaan nimimerkki Minna, joka on store manager.

Varsin asiattomasti kirjoitettu viesti oli yksityishenkilönä kirjoitettu, mutta jos samalla kertoo puhuvansa merkin puolesta, ei se hirveän mairittelevaa kuvaa anna brändin tavasta vastata asiakkailleen tai käsitellä negatiivista palautetta. Tuon viestin jälkipyykkinä moni ilmoittikin siirtävänsä Filippa K:n boikottiin. Niin paljon kuin itse omia Filkan villatakkejani rakastankin, niin kuluttajien paska kohtelu on kyllä sellainen asia, ettei sitä helposti halua sulattaa asiassa kuin asiassa. Ei näin, ei näin.

Epic fail.

Lisäksi muuten viestissä annettiin ymmärtää, että Stockmannin Hullujen päivien Filippa K -tavara on tarkoituksella ihan sekundaa. Mielenkiintoista, mielenkiintoista.

Lukekaa itse. Kertokaaa kavereillennekin. Blogatkaa, Twitatkaa ja jakakaa Facebookissa (tästä ja ylipäätään maailmassa tapahtuvista perseistä asioista).

Aiheesta myös Kulutusjuhla-blogissa!

finds

36 kommenttia :

Sofie kirjoitti...

Aikamoinen moka! Toi Issuesin kirjoitus olisi luultavasti unohtunut lukijoilta todella nopeasti ilman tuota Filippa K:n edustajan tilitystä. Eli täällä kyllä itse pilattiin brändin maine aika huolella. Jännää, luulisi että tajuaisi miettiä hetken ennen kun jättää tuollaisen viestin!

Itse en ole ollut hirveen tyytyväinen Filippa K:n laatuun. Ostin Stocka syyskuussa(?) kantistarjouksella ollut puuvilla-villasekoitusta oleva neule. Kolmesta tänä vuonna ostetusta neuleistani se oli kallein ja nyt huonoimmassa kunnossa oleva, jo muotonsa menettänyt ja täynnä nyppyjä. Ei ihan mitä odottanut, eteenkin kaiken hehkutuksen jälkeen :(

Liina kirjoitti...

ai.

minusta tämä on itse asiassa vähän jotenkin kiusallista ja surullista. kaikki mokaavat joskus, mutta annas olla jos menet tekemään sen internetissä. maailma ei unohda ja blogosfääri potkii päähän.

en minä sillä, etteikö se yksityishenkilö-Minnan kommentti olisi ollut tyhmä - olihan se. mutta oliko se ihan niin tyhmä, että heti pitää pistää merkki boikottiin? tai liike?

ja kuluttajan paskamaiseksi kohteluksi se olisi muuttunut minusta vasta, jos kuvattu kulutustapahtuma olisi sattunut juuri ko. liikkeessä. nyt koko juttu on eskaloitunut ulkopuolisten louskutukseksi, josta varmaan vähiten internettiä osaava kärsii eniten.

tuntuu hieman kohtuuttomalta. toisaalta olen nössö, se on selvä.

Maria kirjoitti...

Pitäisi itse kunkin jo tähän päivään mennessä tajuta, että netissä sana leviää kulovalkean tavoin ja kaikki negatiivinen palaute kyllä tulee hyvinhyvin monen ihmisen tietoon. Minna-henkilön olisi ollut fiksuinta olla hehkuttamatta omaa statustaan ja pitää FK tiukasti erillään omasta yksityishenkilön kommentistaan.

Inke totesi myös hyvin:
"Merkillenne ja liikkeelle on kelvannut positiivinen blogijulkisuus, olette muistini mukaan tehneet yhteistyötäkin erään blogin (kenties useammankin) kanssa. On varmasti ”kivaa silloin kun on kivaa”, mutta ihan ystävällisessä hengessä tahtoisin sinuakin muistuttaa, että bloggaajat kirjoittavat muiden juttujen joukossa myös huonoista kokemuksistaan, eivät esim. pelkästään blogin kautta saaduista markkinointimielessä lahjoitetuista tuotteista. Ja mitenkö blogijulkisuutta voisi kontrolloida? Noh, se on sitten asia erikseen, mutta veikkaisin että noin yleisen brändin rakentamisen kannalta moinen hyvin tunnepitoinen purkaus ”yksityishenkilönä” ei ole mitenkään hyvä juttu noin jatkoakaan ajatellen."

vzio kirjoitti...

filkalla ei taideta kouluttaa jengiä brändin hallintaan sosiaalisessa mediassa, kannattais ehkä. nyt meillä on minna, joka ei selvästikään ymmärrä internetin lakeja ja päätyy ehkä esko kiesiksi vain koska yritti puolustaa duunipaikkaansa, jonka tuotteisiin uskoo jopa vastakkaisten todisteiden edessä. kyllä mua vähän surettaa minnan puolesta.

edit: liina yläpuolella sanoi saman paremmin ennen kuin ehdin postata tämän. toivottavasti minna saa vain varoituksen eikä esim. potkuja. eihän se sen syy ole, jos vaatteet on laaduttomia.

Maria kirjoitti...

Toki, ei tässä varmaan potkuja kukaan henkilölle toivo. Mutta sietäis kyllä päivittää käsityksensä nykypäivään. Kuten sanoit, jengin pitää tajuta asemansa sosiaalisessa mediassa. Sitä ei hallita kivoilla mainostempuilla, vaan juuri sillä kontaktilla, joka tosiasiallisesti tehdään ihmisten kanssa.

Liina kirjoitti...

joo, leviää kyllä, ja joo, pitäisi tajuta.

mutta kommentteineen päivineen tästä on tullut mulle vähän sellainen fiilis, että kaikki osallistuu innolla potkimaan sitä, joka mokasi.

ehkä se sitten on tosi oikeutettua - en tiijä. verrattuna kuitenkin esimerkiksi siihen kuuluisaan nuevo latino -juttuun tämä oli minusta kyllä aika paljon kesympi purkaus, ja siinä mielessä musta on vähän suhteetonta, että nyt pitäisi laittaa koko liike boikottiin ihan välittömästi.

oppimiskokemus ei ole oppimiskokemus tälle Minnallekaan, jos hänellä ei ole tilaisuutta olla toistamatta virhettään.


mitä siihen Stocka-asiaan tulee, niin (asiaan perehtymättömänä) en kerää leukaa lattialta, jos käy ilmi että siellä ei ihan normikamaa myydä suhteettoman halvalla. eikä pitäisi kyllä kenenkään muunkaan joka on joskus käynyt stockalla kun siellä on tosi keltaista.
(tosin esim. Filkan kohdalla hulluilla päivillä myytävät trikoopaidat on munsta jopa tavallisia mukavampia, hieman ohuemman trikoonsa ansiosta...)

Sofie kirjoitti...

Eihän se Minnan syy ole että vaatteet ovat laaduttomia, mutta kyllä Minna on vastuussa siitä miten hän reagoi negatiiviseen palautteeseen ja millaisen kuvan hän antaa työpaikastaan. Palaute on jopa annettu työaikaan (4.3.2010 klo 10.00).
Mielestäni tämä olisi voitu hoitaa paljon tyylikäämmin esim. ottamalla yhteyttä Issuesin sähköpostilla. Kannattaisi varmaan Filippa K:n vähän PR-kouluttaa väkensä.

Maria kirjoitti...

Jokainen saa päättää boikotistaan ihan itse, minäkään en tiedä mitä tekisin. Filippa K voisi nyt itse pelastaa tilanteen asiallisella vastauksella. Ihan aiheellista on kuitenkin tuoda esille se, miten eri puljuissa ja lafkoissa suhtaudutaan asiakkaisiin ja palautteeseen.

vzio kirjoitti...

mun mielestä ei riitä että sanotaan "jengin pitää tajuta". ei ne tajua, jos ne ei ole kasvaneet kiinni nettiin ja niitä ei kouluteta. näen töissä koko ajan, että mulle itsestäänselvyyksiltä vaikuttavat asiat on toisille ihan mystisiä ja jotkut kaveritkin suoltaa nettiin älyttömyyksiä. siksi toivoisinkin että tuohtuneet bloggaajat ei nyt lähtis boikottilinjalle minnan takia ja kantelis jonnekin päämajaan, vaan ehkä jakaisivat vastaaville tyypeille viisauttaan, jonka ovat julkisina internethahmoina keränneet.

inke / issues kirjoitti...

Liina / vzio, pakko sekaantua asiaan vielä sen verran että meidän postauksemme tarkoituksena ei ollut missään nimessä lähteä dumaamaan Filippa K:n Helsingin liikettä tai Minnaa henkilönä tai työntekinänä. Liike saatika Minna eivät olleet mitenkään edes postauksemme aiheena - reikäinen, paikattu Stockalta ostettu merkin bleiseri oli meille vain se viimeinen pisara monen ikävän Filippa K -kokemuksen jälkeen, joka meidät asiasta blogissamme ylipäätään kirjoittamaan sai. Kukaan ei syytellyt Minnaa tai Minnan vetämän liikkeen toimintaa - hän vain koki ihan itse asiakseen/velvollisuudekseen puhua merkin puolesta. Puolustuspuheen sävy ei ehkä osunut ihan kohdilleen, perustelut olivat ontuvia sekä kuluttajan arvostelukykyä aliarvostelevia ja loukkaavia, lisäksi rivien välissä tuli lipsautettua myös jännittäviä asioita Stockan kantis-Filippa K -tuotteista. Huppista.

Me kerroimme vain ikävät, kohdallemme sattuneet kokemuksemme viidestä (5!!!) täyteen hintaan omilla rahoillamme ostamastamme (!) pilalle menneestä tai jo ostettaessa pilalla olleesta (!!) vaatekappaleesta. Viimeisin ostettu, postaukseen meidät ajanut vaatekappale ei ollut EDES PERÄISIN Filipan Helsingin liikkeestä vaan Stockalta - kyseessä ei siis ollut mikään hyökkäys Minnan toimintaa tai Filipan Stadin liikettä kohtaan. Nyt oli kyllä Minnan oma päätös sekaantua asiaan - me emme Minnaa keskusteluun haastaneet ja postauksemme ei missään nimessä ollut kohdistettu Minnan tai hänen vetämänsä liikkeen toimintaa kohtaan. Eiväthän he EDES MYY Filipan miesten mallistoa tangoillaan, tilauksesta tavaraa toki saa - ostopakolla.

Vaatteiden kehno laatu ei ole Minnan vika, näin ei ole kukaan koskaan väittänytkään. Päinvastoin - hänen tarkoituksenaanhan oli rävähkähkössä puheenvuorossaan puolustaa merkin laatua ja merkin vaalimia arvoja, mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan ja mitkä ne arvot sitten ovatkaan (vrt. kakkoslaatu Stockan tarjouksissa). Perustelut olivat valitettavan ontuvia, sanavalinnat eivät mielestäni ns. yleisen asiakaspalvelustandardin mukaisia. Olen paitsi pettynyt laatuun, nyt kommentin myötä myös loukattu kuluttaja. Tsaijaijai.

Se on kauhean suuri harmi, jos ihminen ei ymmärrä "internetin toimintatapoja" ja "blogosfäärin päähänpotkimista". Asioihin voi perehtyä ennen näppäimistöön koskemista "yrityksen nimissä". Juuri sen vuoksi yritysten viestintäsuunnitelmat määrittävät viestinnän vastuut ja oikeudet asioita työkseen ymmärtävien hoidettaviksi asioiksi. Ei pitäisi huudella yrityksen nimissä, jos ei oikeastaan ole siihen edes oikeutettu/valtuutettu. Sille eivät sitten voi blogosfääri/intterweb/huonoista kokemuksista tuohtuneet muotibloggaajat mitään, jos yksittäinen firman edustaja ei osaa käyttäytyä asiallisesti tai asiakaspalvelijan elkein netissä tai ei edes noudata yrityksen viestintäsäännöstöä. Kukaan ei kutsunut Minnaa kommentoimaan asiaan, johon oletukseni mukaan hänen asemansa ei edes oikeuttanut puuttumaan tai sekaantumaan millään tavalla, ainakaan julkisesti.

Maria kirjoitti...

Vzio, tietenkään ei riitä. Nyt on hyvä tilaisuus tarttua tuumasta toimeen ja kouluttaa. Ihmisten valinnoille nyt ei voi mitään, useimmat alkaa vältellä puljuja, joista kuulevat riittävän huonoja juttuja. Minä aloin boikotoida kotipaikkakuntani elektroniikkaliikettä siksi, että myivät mummelille aivan vääränlaisen cd-levyn, vaikka oli lappu mukana millainen pitää olla. Palautusta ei hyväksytty, mutta ei se vielä mitään. Ymmärrän, ettei avattua tuotetta voi aina palauttaa. Mutta se, että ei pahoitteluja, ei anteeksipyyntöjä, ei mitään. Tylytystä vain. Ei mitään vastuunkantoa. Asiakas on aina väärässä. EI NÄIN.

inke / issues kirjoitti...

ps. Kukaan ei toivo potkuja tai mitään henkkoht pahaa yhtään kenellekään. Jokainen meistä kuitenkin joutunee vastaamaan työnsä puitteissa tekemistään virhearvioista, laiminlyönneistä ja mokista - näistä keskustelu on sitten Filippa K:n vastaavien hommaa. Itse voin vain puhua kokemani puolesta - ei mitään henkilökohtaista, mutta yrityksen edustajana joutuu seisomaan yrityksen edustajana tekemistään päätöksistä ja sanomistaan noin yleensäottaen.

Pahoittelut tapahtuneista toki kelpaisivat, mahdolliset vastineet julkaistaan. Reilu peli.

Korostan vielä - alkuperäinen postaus EI OLLUT mikään sotaretki Minnaa tai hänen liikettään vastaan - molemmat tulivat keskusteluun mukaan vasta OMAN KOMMENTTINSA MYÖTÄ. Jos omaa asemaansa yrityksessä käyttää kommenttinsa tehosteena, täytyy olla tarpeeksi selkärankaa sanojensa takana seisomiseen. Vaihtoehtona kun olisi ollut myös kasvoton anonillitys ilman titteleitä....

inke / issues kirjoitti...

Ai niin - alkuperäinen syymme boikotille ei siis todellakaan ollut Minnan kommentti, vaan VIISI paskalaatuista, kallista vaatetta. Siitä postaus, siitä johtopäätöksemme. Loput ovat vain kirsikoita kakun päällä - Minnan pyynnöstä laitoimme asian vielä kerran eteenpäin päämajaan.

Maria kirjoitti...

Näinpä. Issuesin kritiikki ei alunperin liittynyt mitenkään asiakaspalveluun, vaan tuotteisiin, mutta kun mukaan heittäytyi yksi yli-innokas store manager ja alkoi suorastaan solvata asiakkaita, teki moni johtopäätöksensä tästä kaikesta. Minulla itselläni on vain hyviä kokemuksia Filkan tuotteista, mutta huonojen asiakaspalvelukokemusten myötä olen valmis viittaamaan tuotteille kintaalla. Odotan mielenkiinnolla (ja toiveikkaasti) Filipan päämajan vastinetta.

Maria kirjoitti...

Meillä oli ensimmäisen kesätyöpaikkani koulutustilaisuudessa henkilö, joka läpän myötä kertoi siitä, miten positiivinen palaute kantautuu ehkä yhden tai kahden ulkopuolisen korviin, mutta negatiivisista kokemuksista kerrotaan ainakin viidelle henkilölle. Näinhän se on. Oli sosiaaalisista medioista mitä mieltä tahansa, kenen tahansa myynnin kanssa tekemisissä olevan luulisi ymmärtävän tämän yksinkertaisen lainalaisuuden (vaikka sitten jo lööppejä seuraamalla) ja vetävän ne omat johtopäätöksensä. Auttaako asiakkaan lisätylytys milloinkaan?

vzio kirjoitti...

juu ymmärrän kyllä ettei teidän boikotin syy ole kommentti vaan huonot kokemukset vaatteista. en vaan itse osaa pitää minnan kommenttia asiakaspalvelutilanteena vaan yksityishenkilön julkisena mokailuna (josta se toki joutuu vastuuseen), joten siksi tuntuu kohtuuttomalta vetää johtopäätöksiä firman asiakaspalvelun laadusta sen perusteella. mun mielestä tää kertoo yksinomaan siitä, että filippa k:n väki tarttee nyt vähän äkkiä jotain pr-koulutusta ja te jonkun asiallisen, virallisesti yrityksen nimissä kirjoitetun vastauksen. minnan kommenttihan ei sitä ollut.

ja lisäksi mä väitän että jokainen asiakaspalvelija solvaa asiakkaita vapaa-ajalla, ne ei vaan kirjoita sitä nettiin omalla nimellään ja vielä mainitse firmaa, jos ne on yhtään fiksuja.

Maria kirjoitti...

Aateluus velvoittaa. Kuten totesin, jos haluaa louskuttaa yksityishenkilönä, niin olisi sitten yksityishenkilö, eikä vetäisi mukaan omaa asemaansa ja sitä, miten hän nyt edustaa, vaikkei edustakaan. ;P

Itse asiassa tästä tulee mieleen tuo taannoinen Kemikaalikimarassa ja sen myötä myös muualla esitetty kritiikki Kemikaalicocktailin Noora Shinglerin toimittajakytköksistä ja YLE-solmuista suhteessa blogiinsa. Tuodaan esiin toimittajuutta ja sitä, että asioihin on perehdytty, mutta sitten teksteissä ei kumpikaan asia näy, vaan yhtäkkiä kirjoitetaankin vain ihan omaa propagandanhuuruista mielipidettä koska "mun blogi!"

Note to kaikille ihmisille: jos haluatte louskuttaa omalla naamallanne, mutta ette halua maailman tietävän siitä, älkää kirjoittako sitä nettiin. ;P

inke / issues kirjoitti...

vzio, no nyt olemme ytimessä.
a) asiallinen vastaus
b) rivit suoriksi Filipalla - ihan vaan firman oman edun vuoksi
c) laatutsekkaus - viisi viallista vaatetta samaan talouteen n. puolen vuoden sisään on joko poikkeuksellisen huonoa tuuria tai vakavia ongelmia tuotannossa

Totta myös pointtisi asiakaspalvelijan tunteenpurkauksista - en kiistä, etteivätkö ne olisi inhimillistä toimintaa. Kanavaksi suosittelen firman kahvihuonetta tai puhelinkeskustelua kaverin kanssa internetin sijaan.

L-M kirjoitti...

Pakko sen verran kommentoida,että kakkoslaadun myyminen Hulluilla päivillä ei käsittääkseni todellakaan rajoitu vain Filippaan, vaan on ihan yleinen käytäntö. Ja pätee varmasti myös muissa vastaavissa tapahtumissa myös suuressa maailmassa. En ihan usko, että kaiken maailman Calvin Kleinit ja muut ihan vain Stokkaa varten tuottavat sekundatuotteita.

Tässä yksi syy, miksi ostan Hulluilta päiviltä vain kirjoja ja ruokaa. :)

piilomaja kirjoitti...

Alkuperäiseen aiheeseen eli Filippa K:n vaatteisiin. Täällä Brysselissä olen myös törmännyt rekillä roikkuvaan jo valmiiksi rikkinäiseen neuleeseen. En siis tietenkään ostanut sitä kun ehdin huomata.
Sanoin myyjälle että taitaa olla jotain vikaa tuossa...ja hän posket punoittaen vei sen takahuoneeseen.

senzafine kirjoitti...

Öh... Mä olen ihan perustyytyväinen Filippa K:n tuotteisiin, enkä ole näistä blogeissa mainituista huonolaatuisista tuotteista ajatellut oikein mitään.

Mutta mikä ihmeen avautuminen toi oli Filippa K:n edustajalta? Olen ihan hoomoilasena. Olen itse ollut töissä eräässä jollain tapaa mielipiteitä jakavassa yrityksessä, ja se on tavallaan tosi helppoa hermostua kritiikistä, kun raataa itse joka päivä jonkun asian eteen. Mutta: oikeasti henkilökohtaiset herneenvedot pitää vaan osata jättää väliin ja lukea palaute rauhallisin mielin, ja miettiä joku järkevä reaktiotapa. Riehaantumalla ja lapsellisuudella vaan pahentaa asiaa.

Minusta aika karun näköistä, että merkin edustaja aika suorasanaisesti dissaa yhtä suurinta jälleenmyyjää, eli Stockmannia. Iso osa kuluttajista ei asu Kämp Gallerian toimintapiirissä ja ostaa Filippansa nimenomaan Stockalta.

bubble kirjoitti...

Voi huh! Melkoista etten sanoisi. Kaikki ovat sanoneet jo fiksuja eikä asiasta itseasiassa pöyristyksen lisäksi ole oikein mitään sanomista (other than the obvious), joten kommenttini jää lyhyeksi.

Sen verran kuitenkin sanon, että oma ainoa Filkkani on ostettu Stockan Hulluilta Päiviltä, ja a) on ollut kovassa käytössä b) säilyttänyt muotonsa kohtuullisesti. Kertaakaan en ole sitä tosin pessyt vedellä. Ja toki se on jonkin verran nyppyyntynyt, mutta kun kyse on 100% villaa olevasta tuotteesta, ei voi odottaa muuta.

Joskus huonot tuotteet osuvat ikävästi jatkuvasti samoille ihmisille. Itsellä on ollut heikkoja kokemuksia Peak Performancesta, jonka periaatteessa pitäisi olla laatumerkki. Ja osa vaatteista onkin hyvin ommeltuja jiiänee, mutta sitten on niitä, joiden sauma alkavat kieroilla ja neulos purkautua. Esim. hajonneeseen pipoon kyllä saatiin toinen tilalle kun asiasta valitettiin, joten sikäli no harm done.

Liina kirjoitti...

Inke, pakko vielä sanoa, että ymmärrän täysin teidän kirjoituksenne aiheesta - kohtuuttomalta minusta tuntui pikemminkin kaikkien niiden kommentoijien ja asiasta edelleen bloggaavien reaktio, jotka päättivät pistää liikkeen sympatiaboikottiin. ilmeisesti ilman varsinaisia OMIA huonoja asiakaspalvelukokemuksia.

mutta ehkä kyse on minusta; myönnän ihan auliisti, että olen varmasti vähän hidas kun kuudennellakaan lukemalla en vielä näe, missä Minna alkoi "suorastaan solvata asiakkaita".

Maria kirjoitti...

Mä kannatan sympatiaa. Kaikista maailmassa tapahtuvista perseyksistä tuskin on kellään sitä omakohtaista kokemusta.

Maria kirjoitti...

...Ja mun(kaan) mielestä asiallisesti omien huonojen laatukokemustensa kertominen blogissaan ei ole "barrikadeilla hillumista". Rivien välistä voi lukea näiden asiakkaiden olevan vain niin tyhmiä, etteivät tajua, miten omistautunut brändi on laadulle ja miten yleviä periaatteita se kannattaa, ja miten siksi on tosi huonoa tällä tavalla "hillua barrikadeilla". Hänestä oli myös ilmeisesti jotenkin käsittämätön ajatus, että vika olisi ihan vaan tuotteessa, eikä esimerkiksi salamyhkäisissä muissa asiakkaissa, jotka todellisuudessa ovatkin tärvelleet tuotteen ja tuoneet sen vähin äänin takaisin myyjien huomaamatta.

Jos ei nyt suoranaista solvausta, niin sitten muuten vain jotain ihan idioottimaista settiä.

Anonyymi kirjoitti...

No voi herranduudelis, Filipan työntekijä päästää suustaan sammakon netissä niin puoli blogimaailmaa alkaa sympatiaboikottiin! Anna mun kaikki kestää.. Jotain _suhteellisuudentajua_ jooko.

Maria kirjoitti...

Kolme asiasta kertovaaa blogia tuskin on puoli blogimaailmaa. Jotain suhteellisuudentajua sinnekin, jooko.

Maria kirjoitti...

Tosin, en ole kyllä myöskään vielä nähnyt yhdenkään asiasta eteenpäin bloganneen ilmoittaneen siirtävänsä merkin boikottiin.

Anonyymi kirjoitti...

En ihan oikeasti ymmärrä, minkä takia tuollaista merkkiä pitäisi tukea millään tavalla.

Huonolaatuisia, rikkinäisiä vaatteita kalliilla, onnea vaan teille, joiden mielestä tuo on jotenkin tukemisen arvoista.

Alentuva suhtautuminen asiakkaisiin saakin mennä omaan nilkkaa, niin suomalaista tuollainen asenne asiakaspalveluun.

Omalta oasaltani filippa menee boikottiin, näin se vaan menee. Ei minulla ole mitään sympatiaa huonolaatuisia vaatteita kohtaan, tai store manageria kohtaan, jolla taisi mennä vähän herneet nenään, kun joku kertoi rehellisesti mitä laatua vaatteet ovat viime aikoina olleet.

Siinä ei ole mitään liioittelua, paitsi ehkä suomalaisten mielestä, jotka on tottuneet ostamaan sekundaa, ja saamaan vittuilua naamalleen silloin, kun pitäisi saada asiallista palvelua. Onnea vaan teille.

Anonyymi kirjoitti...

Maria,

sinä olet hyvä kirjoittaja.
Olet tyylikäs ja
pidät kiinni linjastasi,

mutta jotain mediakriittisyyttä, kiitos.

Maria kirjoitti...

?

Myyjä kirjoitti...

Mun mielestä hauskinta tässä oli ne Minnan kommentit Stokkan kantis- ja HP-tuotteiden laadusta, koska tämä henkilö ei ole edes Stokkalla töissä. Tietääkö hän jotain, jota edes Stokkalaiset eivät tiedä?

Totta kai HP:lla myytävät mallikappaleet saattavat olla laadultaan hieman heikompia, koska ne ovat nimensä mukaisesti mallikappaleita. Mutta kaikki muut tuotteet ovat ihan oikeita tuotteita, jotka on ostettu oikeasta mallistota. Tietenkään niitä tuotteita ei oteta kantis- tai HP-tarjouksen lisäksi normaaliin myyntiin, koska eihän siinä olisi mitään järkeä. Ne vain ovat isompia eriä, joille iso jälleenmyyjä saa neuvoteltua hyvän hinnan. Win/win tilanne sekä tavarantoimittajalle että jälleenmyyjälle.

silkkinauha kirjoitti...

Ostin viime keväänä merinovillaisen Filippan K:n neuleen Stockalta ja vähäisen käytön jälkeen siihen ilmestyi reikiä hihansuuhun. Oletin automaattisesti, että olen itse ne jollain tavalla aiheuttanut ja harmitti kovasti, kun kallis neule meni pilalle. Vasta nyt lukiessani issuesin kommenttiboksia ja kertomuksia lukuisista samanlaisista tapauksista tajusin, että kyse olikin huonosta laadusta eikä vika ollut minun. Enää en neulettani voi palauttaa, mutta en varmasti osta enää Filippa K:n vaatteita, jos laatu on tuota luokkaa. Minua eivät store managerin kommentit liikuta enkä niiden takia jättäisi hyviä vaatteita ostamatta. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että ainakin neuleiden laatu on kauttaaltaan ala-arvoista eikä kyse ole vain maanantaikappaleista.

inke / issues kirjoitti...

http://www.issues.fi/2010/03/07/vastinetta-filippa-klta/

Anonyymi kirjoitti...

Filippa K:n laatu on surkeaa. Merinovilla neuleet nyppääntyvät viikossa, t-paidat menettävät muotonsa ensimmäisessä pesussa...Lieneekö syynä että monissa heidänkin tuotteissaan lukee nykyisin "made in China"...?

Jkt olen erittäin pettynyt sillä olen ollut merkin fani jo vuosia ja laadun heikentyminen on kuin isku vasten kasvoja...No onneksi löytyy muita merkkejä joiden laatuun voi aina luottaa.

Anonyymi kirjoitti...

Itse sain (ja ystäväni) Aleksanterinkadun myymälässä tänään silmittömän kamalaa "asiakaspalvelua", ja mun osalta tää pulju meni boikottiin ihan samantien.

Siellä semmoiset nuorehkot tytöt puhuivat meistä kovaan ääneen ja naureskelivat, nimittivät mm.teineiksi.

Pöyristyttävää!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...