3.5.2009

Ril's Mahon - rakkaus on syntynyt

Nämä ovat täydelliset kengät. Ril'sin Mahon -kengissä on kaikkea sitä, mitä olen etsinytkin: avoin varvasosa, nilkan ympäri kulkeva nahkaosio, edessä paljon nahkaa ja isona plussana avoin kantapää raikastamassa jalkoja. Pirtsakkana yksityiskohtana kengästä löytyy kuuman pinkin värinen korko.

*Kuola kuola kuola*

Nilkkaremmin solkikin on sopivasti teräksen värinen - olen päättänyt, että kaikki koruni ja metalliset yksityiskohdat vaatteissani ovat teräksen tai hopean värisiä. Tällä valinnalla varmistuu se, ettei mikään metallikappale koskaan riitele värinsä puolesta toisen metallikappaleen kanssa. Sitä paitsi en ole muutenkaan ollut koskaan perso kullalle tai muille keltaisille metalleille. Jos joskus päädymme naimisiin, sormukseni ei tule olemaan keltakultaa.

Heräävätkö jonkun muunkin kuolareseptorit näiden ansiosta?

14 kommenttia :

Sara kirjoitti...

Ihan mielettömät. Paljonkohan noilla on hintaa...

kirsikka kirjoitti...

Oho, onpa suorat Chloé-kopiot. Ei sillä että se yhtään vähentäisi kengän kauneutta, hiukan erikoista toimintaa vain noinkin vakavasti otettavalta merkiltä... Hienot kengät kyllä.

Maria kirjoitti...

Sara, pyörii sadassakolmessakympissä ;<<

Kirsikka, ai niin, Chloella tosiaan olen nähnyt tuota rakkausmallia. Olen pitkään kahlannut läpi tyyliin Asosta ja ihmetellyt, että missä niiden halpisversiot tuosta mallista viipyy :D

Anonyymi kirjoitti...

Ihan sinun näköisesi kengät! :)

Stazzy kirjoitti...

Onpas kivat kyllä. Korko on ehkä alaosastaan vähän turhan kapea jotta itse pysyisin pystyssä.. :/

Lisää keskustelua! kirjoitti...

Sunnuntaita Maria!

Mulla olisi postaustoive, jonka esitän juuri sinulle siksi, että pohdintasi ovat ainakin tähän mennessä olleet muotiblogimaailman asiallisimpia, tieteellisimpiä sekä monipuolisimpia. Haluaisin nimittäin lukea muotiblogien markkinoitumisesta. Itse en ehdi töiltäni ja opiskeluiltani pitämään blogia, mutta toivoisin jonkun muun herättävän laajempaa ja monipuolisempaa keskustelua aiheesta (ei vain sitä "kyllä bloggaajan on voitava tienata blogillaan, iso työhän siinä on" -lätinää).

Muotiblogien markkinoitumisella viittaan siis siihen, että monien muotiblogien toimintalogiikka on muotoutunut muotilehtien toimintaa vastaavaksi. Mutta - ollaanko jo kohta siinä pisteessä, että muotiblogit toimivat yhä enemmän miellyttääkseen mainostajia (vrt. muotilehdet)? Miten mainostajien vaikutukset sisältöihin vaikuttavat lukijoihin? Tulisiko mediakasvatuskin jo ulottaa koskettamaan blogimaailmaa? Jne.

Aihe kumpuaa omasta ärsyyntymisestäni erääseen muotiblogiin, josta ennen pidin paljon, mutta joka nykyään saa minut kiehumaan ärsyyntyessäni joka toisessa postauksessa esiintyvistä "mainoksista" :D Kiinnostava aihe joka tapauksessa!

ladyam kirjoitti...

Oon NIIN kuolaillut noita Aleksi kolmessatoista, mutta en oo vielä jalkaan koittanut. Ihanat on kyllä juu :)

Maria kirjoitti...

Anonyymi, on kyllä! ^^

Stazzy, nojoo, tsiigailin tossa noita Tigereita, ja tuo koron alaosa on aika lailla yhtä kaponen :P Mutta yläosan leveä muoto tasapainottaa sitä ja antaa enemmän tukea :) Mutta ainahan se on koroilla oma juttunsa taiteilla pystyssä :D

Maria kirjoitti...

Baa, pitäisi selkeästi tarkastaa kommentit juuri ennen kuin alkaa vastailemaan aiemmin julkaistuihin :D

Toinen anonyymi: Hyvä ajatus! Tätä täytyykin pyöritellä ja pohtia. Asiaa hieman on tullut sivuttua myös tässä postauksessa: http://www.heijastuspinta.fi/2009/04/biasoitunut-nakemys.html :)

Ladyam, sovittaminen voisi ollakin aika kohtalokasta O_O

Milla kirjoitti...

Hei, kuolattavat ovat nämäkin popot!
Jään innolla odottamaan postaustasi edellämainitusta 'markkinoitumisesta' - todella mielenkiintoinen aihe, jota olen itsekin pohdiskellut.

Maria kirjoitti...

Hehe, tässähän tulee kohta suorituspaineita ;)

aya kirjoitti...

ööh ihanat, mut miks sun joku 10 postausta lävähti vasta nyt.. samaa aikaa bloglovin'iini :I voih

Maria kirjoitti...

No ei ny taas oo mikää hyvä :D Aiemmin ei päivittyny, sit ku pistin sinne palautetta et hei missä teilä nyt mättää tää, ne korjaa vian ni sit on taas huono ku jutut päivittyyki :D Käyttäkää ny vaiks Google Readeria jos se Bloglovin on noin vammanen kalu blogien lukemiseen ;P

Anonyymi kirjoitti...

Tän mainosilmiön suurin ongelma on ainakin mun mielestä se, että aika harva lukija osaa oikeasti ilmaista sitä omaa harmitusta tai sitä erityistä kohtaa mistä kenkä puristaa. Esimerkiksi bannerityyliset sivu/välipalkki mainokset eivä ihan oikeasti vain voi olla kenellekään se kynnyskysymys, ainakaan jos niitä on siedettävä määrä, ne on ihan visuaalisesti miellyttäviin paikkoihin aseteltu ja sulautuvat edes jollain tasolla blogin yleisilmeeseen. Ne jotka nurisee siitä, että bloggari saa niistä rahaa voivat olla klikkaamatta ja kirjoittaa ihan itse nelly.com osoiteriville ja ne jotka valittaa että ne pilaa blogin visuaalisen ilmeen voi olla itselleen ja muille rehellisiä ja tunnustaa, etteivät edes huomaisin niiden olemassaoloa jos niistä ei olisi nostettu yleistä haloota.

Se mikä näissä mainosasioissa ärsyttää, on nimenomaan se, että joissain blogeissa nimenomaan postauksissa mainostaminen syrjäyttää normaalit postaukset. Monet suosituimmat bloggarit postaavat täsmälleen saman päivän tekstejä/ viikko kuin esimerkiksi vuosi sitten, mutta niistä saattaa nykyään olla mainossisältöisiä (ja täten usein valitettavasti muuten aikalailla huttua) vaikkapa 10-20%. Tilanne ei saisi mennä siihen, että kun postauksia syntyy "itsestään" ilmaiskaman esittelystä, ei enää tarvitse nähdä vaivaa ja kirjoittaa niitä mielenkiintoisia ja persoonallisia postauksia joilla mainossopimukset poikinut suosio on kerätty.

Summa summarum, mun mielestä mainoksilla tienaaminen on hyvin ok, mutta ilmaiskamasta jaarittelua on turha vilpittömästi väittää laadukkaaksi bloginpitämiseksi tai samanlaista vaivannäköä vaativaksi postailuksi (ok kärjistys, poikkeuksiakin löytyy). Lukijat ovat se syy, miksi bloggarille maksetaan mainoksista, mutta kukaan ei lue blogia "koska siellä on niin kivoja mainoksia...".

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...